Vraagstelling: Procesanalyse én digitalisering inkoopproces

Klant: Stork Nederland b.v.

Branche: Productie

Rol KPI-Improvement: Analyseren én digitaliseren productie-inkoopprocessen. Procesinterviews met business control, enginering, inkoop en productie vertalen in een functioneel ontwerp.

Gerealiseerd: Procesinterviews met business control, enginering, inkoop en productie van zeven Stork bedrijven vertaald in een functioneel ontwerp voor het nieuwe Source to Pay systeem.

De case

“Stork wil het gehele proces van het selecteren van leveranciers tot aan het betalen van de inkoopfacturen verder digitaliseren. Op deze manier kan er meer inkoopvoordeel gerealiseerd worden wat resulteert in een beter bedrijfsresultaat. We weten van onze Stork Power Plants echter niet hoe de inkoopprocessen en welke systemen hiervoor specifiek ingericht zijn. Help ons met het systematisch in kaart brengen hiervan en het opstellen van een functioneel ontwerp voor het nieuwe systeem EZBUY.”  Dat was de vraagstelling van Stork Nederland b.v.

KPI-Improvement heeft Stork geholpen om de processen en bijbehorende systemen gestructureerd in kaart te brengen. Met behulp van interviews zijn alle inkoopprocessen en systemen van de productiebedrijven geïnventariseerd en vastgelegd in een applicatielandschap en een functioneel ontwerp.

Het resultaat? Het tijdig kunnen implementeren van het nieuwe inkoopsysteem EZBUY en het aanpassen van de inkoopprocessen en systemen binnen Stork Nederland b.v.

SAMEN GESTRUCTUREERD AMBITIES
OMZETTEN IN INZICHT ÉN ACTIE

KPI Improvement

KVK nummer: 64825450 | NL001637402B83